Konceptuellt tänkande

i team


På denna distanskurs utvecklar ni det konceptuella tänkandet i teamet.

Ni lär er olika metoder för att brainstorma fram koncept för exempelvis kampanjer och annan marknadskommunikation. 

Ett kurs med högt till tak för att svetsa ihop gänget!

 

Innehåll


Kursen är uppdelad i flera moment. Genomgångar online varvas med uppgifter som ni löser tillsammans. Under hela dagen, har ni tillgång till kursledaren och löpande feedback.

Teamet får ett intyg på att kursen är genomförd.

 

· Ni svetsar ihop gänget och tydliggör roller

· Ni får vertyg och metoder för brainstorm och idéskapande

· Ni blir effektivare i idéprocessen

· Ni tränar på att sätta KPI:er på era koncept för uppföljning

· Ni får fler “kreativa vägar att gå” gällande era kampanjer och marknadskommunikation

· Ni blir säkrare i leverans- och beställarerollerna

 

Målgrupper


Kommunikatörer på informations- och marknadsavdelningar som vill utveckla det konceptuella tänkandet i det kreativa teamet.

 

Förberedelser och genomförande


· Kursen genomförs på distans under en heldag enligt överenskommelse

· Länk för att delta online, skickas ut i god tid före kursstart

· Tillgång till en gemensam dator med bra internetuppkoppling för att kunna se och prata med kursledaren. Koppla gärna upp datorn till en projektor.

· Ni behöver ha tillgång till ett grupp- eller konferensrum där ni kan arbeta

· tillsammans under dagen

· Tillgång till whiteboard och/eller blädderblock. Pennor, färgpennor, papper, saxar och tejp


Omfattning:

Enligt överenskommelse


Antal deltagare:

Max 6 deltagare


Pris:

Offert


Datum:

Enligt överenskommelse


Anmälan:

Skicka förfrågan till

torbjorn@hjarnverket.se


Den här hemsidan använder cookies. Genom att klicka på "Acceptera" godkänner du vår användning av cookies.

Acceptera